SkepptunaSprinten

Igår så åkte vi Skepptunasprinten. Första tävlingen vi skulle köra med nya bilen. Det gick som planerat men ändå lite besviken.


Första sträckan så la bilen efter halva körda sträckan, bilen bara tvärdog och laddlampan lös. Det första som slog mig var att laddnings problemet var inte löst, men när jag senare såg att jag hade slagit av tändnings knappen när jag la i ettans växel var det bara slå upp den igen och starta bilen. Så första tiden kunde vi förbättra betydligt till nästa åk.


Tack Leo för bilden :)

Andra sträckan, nu skulle vi åka på bättre tid. Jag tog det väldigt lugnt åkte och kände på bilen och det kändes väldigt bra. Fegade kanske lite väl mycket tyckte jag när vi hade kommit i mål men tänkte ladda till sista sträckan. Vi förbättra oss med 14 sek.


Tredje sträckan, nu kändes det som att man kände bilen riktigt bra så nu skulle det laddas lite mer. Sträckan kändes väldigt bra och det var fantastiskt roligt att köra. Kändes som det gick mycket fortare och bättre än tidigare sträckorna. Men vi hade bara förbättra oss 1 sek mot andra sträckan där av besvikelsen.


Men nu har man gjort tävlings debut efter 1,5 års uppehåll och hoppas att ratt rosten försvinner snart. Fantastiskt kul att gasa igen i alla fall. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0