Kartläsare klart!!

Det blev som jag hoppades på, det blir Erik Ahlund som åker co-driver i ESAB-rallyt. Kommer bli riktigt skoj. Nu är det bara service personal kvar, måste hitta någon som är villig att följa med till Laxå en hel lördag och serva.
Får se vilka som åker ner här ifrån kanske går att ragga in sig i något annat team.

Oljetråget kom igår så de är monterat och klart, även växellådsfästet är klart så hoppas på att det funkar bra nu.

Annars så ska allt vara klart till måndag, lite småfix som ska göras men inga stora saker. Ser fram emot tävlingarna.


Nationaldags sprinten



Väntar fortfarande på oljetråget som ska komma idag så ikväll blir det meck. Ska även försöka hinna upp till AMK, alltid kul att prata rally. Letar även efter kartläsare till ESAB-rallyt i laxå, kan och hoppas på att få klart det ikväll. Dem växer inte på träd kartläsarna som vill åka med till Laxå och läsa siffernoter. 
På måndag ska vi åka Nationaldags sprinten i Rimbo. Det blir ren träning inför ESAB. Alltid bra att få sprint tempo i kroppen.
 

Garaget



I garaget så är det full fart. Väntar på oljetråget som förhoppningsvis kommer tillbaka idag. Håller även på med växellådsfästet igen då bultarna åker ur.

Bilder



Lite bilder från Bresontrofén


Åker och kollar roadbook till MSR

dsc00970 (MMS)

Åker och kollar roadbook till MSR


Bresontrofén

Vi körde tredje deltävlingen av Upplands Dm, Bresontrofén, i lördags. Eftersom Holmenskogs rallyt inte gick som planerat var målet med den här tävlingen att ta sig i mål men öka tempot lite jämfört med förra helgen.

SS1: Jätte rolig sträcka. Vi tog det kanske lite för lugnt då bromspunkterna kom väldigt tidigt. Men det var mycket som rörde sig i huvudet, och man hörde varenda missljud ifrån växellåda och motor. Det gjorde att det blev lugn körning.

SS2: Gick det lite fortare började lita på bilen och den gjorde som jag ville. Växlarna började röra på sig och vi märkte att bultarna till växellådsfästet åkte ur under sträckorna, spela ingen roll hur hårt man drog dem.

SS3: Rullade på, på samma sätt och nu började tiderna bli bättre. Växlarna började åka ur på den sträckan men inte fören i slutet.

SS4: Kändes riktigt bra. Lite bättre tider där också. Väldigt kort sträcka så växlarna blev aldrig något problem. 

SS5: Är nog den roligaste sträckan jag kört. Det svängde hela tiden men hade ändå ett högt tempo i sig. Nu kändes det skit bra med bilen, växlarna gjorde som vanligt närmare slutet av sträckan. Men vi fick upp tempot lite mer och man kan inte fatta att det var sista sträckan när vi kom i mål.

Allt som allt så var det ett riktigt roligt rally. Bland dem roligaste jag åkt. Alla sträckorna var fina.
Vi hängde inte med tidsmässigt men vi har ju åkt så lite.

Bilder tog jag inga men det kanske finns någon som gjorde som vill dela med sig här på sidan


Bresontrofen i lördags

Vi körde bresontrofen i lördags. Vi kom i mål, helt otroligt, inte längre dock då vi slog hål i oljetråget på sista sträckan men ändå. Större rapport kommer inom kort.

Bresontrofén

På lördag är det dax för Bresontrofén i Rasbo. Har bara åkt den tävlingen en gång innan, då vann vi klassen c-grupp e. Ser fram emot lördag.

Växellåds fästet är svetsat och klart. Det ända som är kvar att göra är att svetsa infästningen på rambenet. Det ska Pelle hjälpa mig med ikväll.

Annars laddar vi inför Lördag!!


Holmenskogs rallyt

Vi startade redan kl 0600 ner till Norrköping och Holmenskogs rallyt.

SS1 Tog vi det lugnt och försökte hitta rytmen men vi kanske tog det lite för lugnt i mellanåt men vi skulle ju bara komma i mål. Brorsan sa att det var de svåraste noterna han någonsin läst, så i en hårnål så hade vi alldeles för hög fart och snurrade mitt på vägen, som tur var. Tappade inte så mycket tid men en 20sek var det i alla fall.
I slutet av sträckan så började 3:an att hoppa ur, trodde det var för att vägen blev VÄLDIGT spårig och hoppig.

SS2 Sträckan var sönderkörd och det låg otroligt stora stenar mitt i spåren. Nu var det inte bara 3:an som hoppade ur utan alla växlarna. Att köra med en hand på växelspaken och en på ratten var inte lätt på en sådan typ av sträcka.

På servicen så konstaterade vi att växellådsfästet var spräckt och bultarna satt lösa. Vi skruvade dit dem igen men sa att om växlarna fortsatte hoppa ur skulle vi bryta. 

SS3 Var vi 13min sena till efter servicen. Vi åkte 400meter innan växlarna började hoppa ur igen. Så det var bara att bryta.

Men j*vlar vad kul det var med rally igen. 


Fick inte in bilderna

Fick inte in bilderna så det kommer en rapport i morgon istället


Fick bryta pga växellåds fäste sprack på s...

Fick bryta pga växellåds fäste sprack på ss2 åkte igenom ss3 iallafall men bröt efter 400 meter! Åkte hela ss2 med växlar som slog ur så de sprack nog på ss1 då dem redan där började slå ur!


30 min kvar till start!

dsc00964 (MMS)

30 min kvar till start!


På väg ner! Startade kl 0600! Passerade sö...

dsc00963 (MMS)

På väg ner! Startade kl 0600! Passerade södertälje för några mil sedan


Mycket

Det är fortfarande kvar att göra på bilen. Men ikväll så måste den bli klar, har inte så mycket kvar att göra det är mest nivå kontroller. Men jag vill ju ut och testa bilen innan tävlingen, blir nog en snabb sväng ikväll. Noterna har det inte varit en tanke att träna på, får hinna med det i natt om det vill sig illa. Annars så avgår ekipaget kl 0600 ner mot Norrköping, vi fick startnummer 119 så vi behöver inte vara först på plats.


Holmenskogs rallyt

Det har varit full fart i garaget den här veckan. Mycket som ska göras innan lördag. Ligger bra med ändå ser ut som man hinner med allt som är kvar. Bara lägga ner lika mycket tid onsdag och tordag.

Det närmar sig gruspremiären

På lördag åker vi till Norrköping och gruspremiären. Ska bli riktigt kul. Har lite saker kvar på bilen innan den är startklar. Tråkigt sugen man blir på att åka när man sitter och läser alla rapporter ifrån Gotland. Verkade vara en rolig tävling. Ska även försöka hinna ut och öva lite noter igen. Var ett antal månader sen man hörde dem. Hoppas det blir en lyckad tävling nu, kommer inte satsa så mycket, vill nog bara ta mig i mål. Men man vet ju inte när man står vid starten och hornen växer ut.


RSS 2.0
GWGWG