Bresontrofén

Vi körde tredje deltävlingen av Upplands Dm, Bresontrofén, i lördags. Eftersom Holmenskogs rallyt inte gick som planerat var målet med den här tävlingen att ta sig i mål men öka tempot lite jämfört med förra helgen.

SS1: Jätte rolig sträcka. Vi tog det kanske lite för lugnt då bromspunkterna kom väldigt tidigt. Men det var mycket som rörde sig i huvudet, och man hörde varenda missljud ifrån växellåda och motor. Det gjorde att det blev lugn körning.

SS2: Gick det lite fortare började lita på bilen och den gjorde som jag ville. Växlarna började röra på sig och vi märkte att bultarna till växellådsfästet åkte ur under sträckorna, spela ingen roll hur hårt man drog dem.

SS3: Rullade på, på samma sätt och nu började tiderna bli bättre. Växlarna började åka ur på den sträckan men inte fören i slutet.

SS4: Kändes riktigt bra. Lite bättre tider där också. Väldigt kort sträcka så växlarna blev aldrig något problem. 

SS5: Är nog den roligaste sträckan jag kört. Det svängde hela tiden men hade ändå ett högt tempo i sig. Nu kändes det skit bra med bilen, växlarna gjorde som vanligt närmare slutet av sträckan. Men vi fick upp tempot lite mer och man kan inte fatta att det var sista sträckan när vi kom i mål.

Allt som allt så var det ett riktigt roligt rally. Bland dem roligaste jag åkt. Alla sträckorna var fina.
Vi hängde inte med tidsmässigt men vi har ju åkt så lite.

Bilder tog jag inga men det kanske finns någon som gjorde som vill dela med sig här på sidan


Kommentarer
Postat av: Loeb

Blogga istället för att jobba, Preben kommer att bli galen! HELVEDDEE!

2011-05-17 @ 16:33:49
Postat av: Ohlsson

Glömde skriva att det var många karläsar missar.

2011-05-20 @ 11:35:30
Postat av: Loeb

Jag glömde skriva att det var många förarmissar.

2011-05-23 @ 17:40:46
Postat av: Ohlsson

Jag ljög innan, jag har den bästa kartläsaren i hela världen, in your face Daniel Elena! Sjunger bra gör han också..

2011-05-25 @ 23:08:28
Postat av: Ohlsson

www. kontaktlinjen.for.bittra.kartlasare. com

2011-05-26 @ 13:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0